piektdiena, 2011. gada 11. novembris

11. novembris


















11. novembris, Lāčplēša diena. Ļoti daudz jaunieši nemaz nezina, kāpēc šī diena tiek svinēta, un tas mani nedaudz skumdina, jo kā nekā tā ir tavas valsts vēsture. Es nemāku teikt, kāpēc, bet šī diena man ir tiešām īpaša, un svecīšu liesmiņas sasilda. Es ļoti labi atceros, ka vienmēr 11. novembrī skatījos pa TV, kā vecie strēlnieki stāstīja par Brīvības cīņām. Bet lai gan tad vēl biju tāds pamazāks ķipars, taču nekad nebija tāda momenta, kad man būtu garlaicīgi. Arī, kad tā paskatos atpakaļ, saprotu, ka 1. pasaules karš un Brīvības cīņas vienmēr ir bijis tas patīkamākis, ko mācīties no vēstures. Bet nu atzīšos - esmu mazliet tāda vēstures fanātiķe. Patīk jau patīk palasīties par senajiem laikiem, tikai tie daudzie precīzie gada skaitļi nevienmēr paliek atmiņā.
Tie, kas vēl joprojām neko nezina par 11. novembri, iesaku - izlasiet, tas tomēr ir vērtīgi. Ja šo cīņu nebūtu, tad diez vai mēs nākotnē būtu palikuši kā suverēna valsts. 
Drosme, ticība sev un saviem spēkiem, kopība, pašpārliecinātība, liels gribasspēks, ģimene - tās bija mūsu strēlnieku lielākās vērtības. Kādas ir tavas, 21.gs. latvieti?

Nav komentāru:

Ierakstīt komentāru